OBWIESZCZENIE o wszczęciu postępowania
Świekatowo, dnia 28.11.2022 r.
UG.6220.8.1.2022.ŁR
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 61 § 1 i § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)., oraz z art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 1 ust. 3, art. 75 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.)
zawiadamiam,
Eneoz invest sp. z o.o.
ul. Gdyńska 8
80-209 Chwaszczyno
zostało
wszczęte postępowanie administracyjne o wydanie decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.: „Elektrownia
fotowoltaiczna Małe Łąkie 7,1MW”.
Planowana inwestycja polegała
będzie na budowie elektrowni fotowoltaicznej o mocy wytwórczej do 7,1MW.
Inwestycja realizowana będzie na działkach o numerze 55 i 57/4 położonych w
obrębie Małe Łąkie, w gminie Świekatowo. Teren inwestycji obejmie obszar
7,08ha. Rodzaj inwestycji według Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
10.09.2019r., w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
zgodny z § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. b): 1 ha na obszarach innych niż wymienione w
lit. a (czyli na obszarze nie objętym formami ochrony przyrody). Ze względu na
złożoność i różnorodność instalacji jej dokładne wymiary zostaną opracowane przed
uzyskaniem pozwolenia budowlanego.
Zgodnie z
§ 3 ust. 1, pkt 54 lit. b)
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U.2019 r.,
poz. 1839) przedmiotowa inwestycja kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących
potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
W niniejszym
postępowaniu bierze udział powyżej 10 stron postępowania i na podstawie art. 74
ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. stosuje się art. 49 Kodeksu
postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art.
74 ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. stroną postępowania w sprawie
wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz
podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w
obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie
zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar
ten rozumie się:
1)
przewidywany teren, na którym będzie realizowane
przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego
terenu;
2)
działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub
użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości
środowiska, lub
3)
działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania
przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu
nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
Na podstawie
art. 64 ust. 1 ww. ustawy wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony
Środowiska w Bydgoszczy, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w
Świeciu oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w
Chojnicach o wydanie opinii w sprawie stwierdzenia ewentualnego obowiązku
przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w
przypadku stwierdzenia takiego obowiązku, o określenie zakresu raportu o
oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia.
Zgodnie z art.
28 Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu
prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo kto żąda czynności organu ze
względu na swój interes prawny lub obowiązek.
Zgodnie z art.
35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego do terminów załatwiania sprawy
nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania
określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień
spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie z art.
41 § 1 Kodeksu postępowania
administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i
pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej
zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego; zgodnie z § 2 w razie
zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym
adresem ma skutek prawny.
W związku z
powyższym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia w
sprawie, składać wnioski i zastrzeżenia osobiście, przez pełnomocnika lub na
piśmie w siedzibie Urzędu Gminy w Świekatowie, ul. Dworcowa 20a, w godzinach
pracy tut. Urzędu tj.: pn., śr., czw. w godz. 7.30 – 15.30, wt. w godz. 7:30 –
16:30, pt. 7:30 – 14:30 oraz za pomocą
środków komunikacji elektronicznej e-mail: l.rybarczyk@swiekatowo.pl, tel.
604 296 465.
Niniejsze
obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń
Urzędu Gminy w Świekatowie, na tablicach ogłoszeń w sołectwie Małe Łąkie, a
także na stronie internetowej - www.bip.swiekatowo.lo.pl
- w Biuletynie Informacji Publicznej. Wskazuję
dzień publicznego ogłoszenia: 2 grudnia 2022 r.
WÓJT GMINY ŚWIEKATOWO
MAREK TOPOLIŃSKI /-/
1. Wnioskodawca
2. Strony poprzez obwieszczenie
3. A/a
Sporządził: Ł. Rybarczyk
metryczka
Wytworzył: Łukasz Rybarczyk (2 grudnia 2022)
Opublikował: Łukasz Rybarczyk (2 grudnia 2022, 13:17:14)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 400