NULL string(0) ""

Uchwała nr XVIII/95/04Rady Gminy Świekatowoz dnia 29 czerwca 2004w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy Świekatowo, oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o Samorządzie Gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, Dz.U. z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984 i Nr 214 poz. 1806, Dz.U. z 2003 roku Nr 80 poz 717 Nr 162 poz. 1568)

Uchwała nr XVIII/95/04
Rady Gminy Świekatowo
z dnia 29 czerwca 2004


w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy Świekatowo, oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o Samorządzie Gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, Dz.U. z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984 i Nr 214 poz. 1806, Dz.U. z 2003 roku Nr 80 poz 717 Nr 162 poz. 1568)


Rada Gminy Świekatowo uchwala, co następuje:
§ 1 .  Wójt Gminy przystępując do opracowywania projektu budżetu na następny rok budżetowy wydaje w terminie do 30 września roku poprzedniego zarządzenie określające podstawowe założenia przyjęte do prac nad budżetem (procentowe wskaźniki wzrostu dochodów, wydatków i wynagrodzeń oraz wysokość rezerwy).
§2.1.    W terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy Wójt wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych przez podległą gminie jednostkę budżetową i jednostki organizacyjne z uwzględnieniem przyjętych założeń. 2.1) Zakres materiałów planistycznych opracowywanych przez jednostkę budżetową i jednostki
organizacyjne gminy określa załącznik nr 1. 2) Wykaz zadań inwestycyjnych opracowują wszystkie jednostki wymienione w pkt. 1 i 2
według wzoru stanowiącego załącznik nr 2.
3.    Termin składania Wójtowi materiałów, o których mowa w ust. 1 i 2 określa się na 14 października
§3.1.    Do 7 października roku poprzedzającego rok budżetowy Wójt informuje o przystąpieniu do prac
nad projektem budżetu na rok następny oraz o wymogach dotyczących wniosków budżetowych:
1/ Przewodniczącego Rady i Przewodniczących komisji,
21 sołtysów,
3/jednostki organizacyjne, stowarzyszenia, fundacje, społeczne komitety budowy i inne podmioty (jednostki organizacyjne), które korzystały dotychczas (w poprzednich latach) z dofinansowania przez gminę zgłosiły Wójtowi chęć skorzystania z dofinansowania w następnym roku budżetowym .
2.   Wnioski budżetowe powinny określać rodzaj przedsięwzięcia, uzasadnienie jego celowości,
skutki finansowe, wysokość nakładów, źródła finansowania, w tym udział środków własnych
wnioskodawcy według załącznika nr 3 do niniejszej uchwały .
W przypadku zadań inwestycyjnych do wniosku winna być załączona ponadto informacja o stopniu szczegółowości nie mniejszym niż określony w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
3.              Termin składania wniosków, o których mowa w ust. 1 określa się na 21 października.
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4.              Podmioty ubiegające się o dotację po raz pierwszy składają wnioski na zasadach przyjętych w uchwale Rady Gminy w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji NR XVII/91/04 z dnia
3 czerwca 2004 roku to jest do dnia 5 września .
§ 4.    Projekt budżetu gminy Świekatowo opracowuje się na podstawie:
1/ założeń do projektu budżetu przyjętych zarządzeniem Wójta gminy Świekatowo
2/ wniosków Komisji Rady Gminy Świekatowo
3/ przewidywanych stawek podatków i opłat lokalnych, z uwzględnieniem lokalnej polityki podatkowej w roku budżetowym

4/ założeń makroekonomicznych, w tym głównie prognozy kształtowania się cen towarów i
usług konsumpcyjnych i inwestycyjnych, prognozy kształtowania się podstawowych
stóp procentowych, prognozy wzrostu gospodarczego dla kraju i dla gminy, prognozy
zatrudnienia i wynagrodzeń w gospodarce kraju w roku budżetowym 
5/ przewidywanych limitów zatrudnienia i wynagrodzeń w Urzędzie Gminy Świekatowo
i placówkach oświatowych 
 6/ informacji nt. przyznanych gminie Świekatowo kwotach subwencji i dotacji z budżetu
państwa i prognozowanych dochodów z tytułu udziałów w podatkach stanowiących
dochód państwa
7/ wieloletnich planów inwestycyjnych i programów rozwoju lokalnego
8/ informacji o wykonaniu budżetu za l półrocze i przewidywanym wykonaniu budżetu za
rok poprzedzający rok, którego dotyczy projekt uchwały budżetowej
§5.    Po zebraniu materiałów, o których mowa w § 2 i oraz § 3 Wójt i Skarbnik w terminie
do 10 listopada opracowuje projekt uchwały budżetowej 1    Projekt powinien obejmować:
1/ zestawienie dochodów według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
2/ zestawienie wydatków według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej, z wyszczególnieniem na wydatki bieżące ,w tym wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatki majątkowe /
3/ w razie wystąpienia deficytu - wskazanie źródeł jego finansowania,
4/ w razie wystąpienia nadwyżki - wskazanie jej przeznaczenia,
5/ prognozowane kwoty długu na lata następne,
6/ planowane spłaty długu na kolejne lata,
7/ plan przychodów i rozchodów,
8/ plan finansowy zadań zleconych,
9/ plan finansowy zadań realizowanych na podstawie umów i porozumień, 
 10/ określenie wysokości rezerwy budżetowej z wyodrębnieniem rezerwy na nieprzewidziane
wydatki i rezerw celowych,
 11/ wysokość subwencji,
12/ określenie wydatków na finansowanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
oraz dotacji celowej i dochodów związanych z wykonywaniem tych zadań,
13/ kwoty rozliczeń z jednostkami gospodarki pozabudżetowej rozliczającymi się z budżetem gminy,
14/wykaz zadań inwestycyjnych,
15/ wieloletni plan inwestycji (na rok bieżący i 3 lata następne) z uwzględnieniem dotychczasowych planów
16/ część opisową, zawierającą  zwięzłe uzasadnienie przyjętych wielkości dochodów 17/ upoważnienie do spłat i zaciągania zobowiązań ,
18/ zakres i kwoty dotacji przedmiotowych oraz kierunków i wysokości wydatków,
19/ plany przychodów i wydatków funduszy celowych.
2.   Projekt uchwały budżetowej może również zawierać:
1/ upoważnienie dla Wójta Gminy do dokonywania zmian w budżecie,
 2/ wysokość kwot oraz upoważnienia, o których mowa w art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a, b, c, d, e, g oraz art. 18 ust. 2 pkt. 10 ustawy o samorządzie gminnym.
3.   Do projektu dołącza się następujące materiały informacyjne:
1/ informację o stanie mienia komunalnego,
II informację o planowanych dochodach obejmującą:
a) przewidywane wykonanie za cały rok bieżący,
b) uzasadnienie dochodów planowanych w projekcie uchwały,
3/ informację o planowanych wydatkach obejmującą:
 
a) porównanie do przewidywanego wykonania za cały rok bieżący,
b) w przypadku budżetu niezrównoważonego - rozliczenie przychodów i rozchodów
budżetu gminy
c)  plany finansowe jednostek gospodarki pozabudżetowej obejmujące przychody
i rozchody, stan środków obrotowych na początek i koniec roku, rozliczenie
z budżetem,

d) wykaz zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu gminy z uwzględnieniem następujących danych:
- nazwa i lokalizacja inwestycji,
- całkowita wartość kosztorysowa,
- nakłady roku planowego z określeniem źródeł finansowania,
4/ Informację o sytuacji finansowej gminy z uwzględnieniem zaciągniętych pożyczek i kredytów długoterminowych, nadwyżki z lat ubiegłych, skutków emisji obligacji, udziału w spółkach, związkach komunalnych.
5/ Jednocześnie Wójt podaje do publicznej wiadomości projekt budżetu w trybie przewidzianym dla ogłoszenia budżetu.
6/ Opracowany projekt budżetu wraz z materiałami, o których mowa w § 5 Wójt Gminy przesyła Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy oraz przedkłada Radzie Gminy (na ręce Przewodniczącego) w terminie do 15 listopada.
§ 6 .1 . Komisje analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny.
2.   Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło jego finansowania.
3.   Komisja proponująca zmiany powodujące zmniejszenie dochodów zobowiązana jest wskazać, które wydatki mają ulec zmniejszeniu.
Wskazanie to nie może dotyczyć rezerwy ogólnej.
4.   Wnioski nie spełniające warunków określonych w ust. 1 - 3 nie będą rozpatrywane.
§ 7. Opinie komisji winny być przedłożone na piśmie przewodniczącemu Rady co najmniej 14 dni przed wyznaczonym terminem sesji budżetowej.
Przewodniczący Rady przedkłada je Wójtowi co najmniej 7 dni przed planowanym terminem sesji.
§ 8 .    Wójt Gminy może na podstawie wniosków komisji dokonać auto poprawek w projekcie uchwały budżetowej.
§ 9 .   Porządek sesji budżetowej winien zawierać przynajmniej następujące punkty:
1/ przedstawienie przez Wójta projektu uchwały budżetowej z uzasadnieniem,
2/ przedstawienie opinii komisji Rady z zastrzeżeniem § 6 ust.4 
3/ przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii komisji, 
4/ dyskusja
5/ głosowanie nad poprawkami do projektu,
6/ głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 10 .Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi, oraz Przewodniczącemu Rady i Przewodniczącym Komisji Rady Gminy według ich kompetencji.
§ 11 .Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Gminy
Lech Ciechanowski

UZASADNIENIE
Podstawą gospodarki finansowej i jednocześnie najważniejszym aktem prawnym w gminie jest uchwała budżetowa.  Przyjęcie procedury uchwalania budżetu określi czytelne zasady opracowywania projektu uchwały budżetowej oraz informację o terminach , zasadach przyjmowania materiałów planistycznych i ich rodzajach oraz szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszących budżetowi.

Przewodniczący Rady Gminy
Lech Ciechanowski

Uchwała nr XVIII/95/04 (855kB) word
 
 

metryczka


Opublikował: karol sznajdrowski (30 grudnia 2004, 10:27:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1708