NULL string(0) ""

Uchwała nr VII/33/03Rady Gminy Świekatowoz dnia 29 kwietnia 2003w sprawie rozpatrzenia zarzutu zgłoszonego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu stadionu sportowego z parkingiem, oraz dróg dojazdowych w Świekatowie (obejmującego działki nr 247 i 251/2 oraz części działek nr 229/4, 249/2, 252/2, 255/1, 256/1, 257/1, 257/3, 258/2, 259, 260, 261, 262, 265/5 i 265/7 w obrębie Świekatowo). Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym [tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984 i Nr 214, poz. 1806], art. 23 ust. 3 i art. 24 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym [tekst jednolity - Dz.U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, ze zm. Nr 41, poz. 412 i Nr 111, poz. 1279, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z r. Nr 5, poz. 42, Nr 14 poz. 124, Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229 i Nr 154, poz. 1804, z r. Nr 25, poz. 253, Nr 113, poz. 984 i Nr 130, poz. 1112]

Uchwała nr VII/33/03
Rady Gminy Świekatowo
z dnia 29 kwietnia 2003


w sprawie rozpatrzenia zarzutu zgłoszonego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu stadionu sportowego z parkingiem, oraz dróg dojazdowych w Świekatowie (obejmującego działki nr 247 i 251/2 oraz części działek nr 229/4, 249/2, 252/2, 255/1, 256/1, 257/1, 257/3, 258/2, 259, 260, 261, 262, 265/5 i 265/7 w obrębie Świekatowo).

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym [tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984 i Nr 214, poz. 1806], art. 23 ust. 3 i art. 24 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym [tekst jednolity - Dz.U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, ze zm. Nr 41, poz. 412 i Nr 111, poz. 1279, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z r. Nr 5, poz. 42, Nr 14 poz. 124, Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229 i Nr 154, poz. 1804, z r. Nr 25, poz. 253, Nr 113, poz. 984 i Nr 130, poz. 1112]


 Rada Gminy uchwala, co następuje.
§ 1.1. Odrzucić zarzut zgłoszony dnia 18 lutego 2003 r. przez Panią Małgorzatę Kitowską pismem z dnia 14.02.2003 r. do wyłożonego projektu “miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu stadionu sportowego z parkingiem, oraz dróg dojazdowych w Świekatowie (obejmującego działki nr 247 i 251/2 oraz części działek nr 229/4. 249/2. 252/2, 255/1, 256/1. 257/1, 257/3. 258/2, 259. 260. 261, 262, 265/5 i 265/7 w obrębie Świekatowo)1' odnoszący się do zaprojektowanego poszerzenia drogi dojazdowej (do projektowanego stadionu), która przylega do działek będących własnością wnoszącej zarzut, w tym jednej, na której położone są zabudowania siedliskowe będące własnością wnoszącej zarzut - sprzeciw wobec poszerzeniu drogi - ulicy Sportowej - oraz zwiększenia ujemnego oddziaływania ruchu pojazdów poruszających się po drodze na przyległe tereny upraw rolnych i warunki zamieszkania.
2. W uzasadnieniu faktycznym odrzucenia zarzutu, o którym mowa w ust. 1, przytacza się następujące argumenty:

zaplanowana lokalizacja stadionu sportowego w sąsiedztwie zespołu zabudowy szkoły publicznej
w sąsiedztwie terenów użytkowanych rolniczo z dojazdem od strony istniejącej drogi - uiicy
Sportowej - była przedmiotem miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego
gminy Świekatowo" uchwalony uchwałą Nr XV/75/93 Rady Gminy w Świekatowie z dnia 06 maja
1993 r. [ogłoszoną w Dz. Urz. Woj. Bydg. Nr 9, poz. 131 z dnia 25.06.1993 r. ze zm. w Dz. Urz.
Woj. Bydg. z 1994 r. Nr 4, poz. 53 i 54, Nr 16, poz. 203; z 1996 r. Nr 26, poz. 117, Nr 61, poz.
238: z 1997 r. Nr 7, poz. 39: w Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 1999 r. Nr 24, póz. 144, 145, 146, 147 i
148; z 2000 r. Nr 69, poz. 542; z 2001 r. Nr 23, poz. 388, 389. 390 i 391, Nr 24, poz. 402 i 403
oraz z 2002 r. Nr 48, poz. 936], a aktualnie sporządzany projekt planu stanowi szczegółowe
dostosowanie lokalizacyjne stadionu wraz z dojazdem do warunków fizjograficznych i
własnościowe - prawnych;
zaplanowana lokalizacja samego stadionu w odległości około 100 metrów od zabudowań siedliska
zgłaszającej zarzut stanowi poprawę warunków akustycznych, w stosunku do wcześniej
planowanej lokalizacji terenów sportowych bezpośrednio przy ulicy Sportowej;
w części można by uznać za uzasadniony zarzut co do zwiększenia natężenia ruchu pojazdów na
odcinku ulicy Sportowej na dojeździe do stadionu od strony północnej, co może mieć związek z
okazjonalnymi imprezami sportowymi z udziałem mieszkańców gminy i ewentualnych gości z
poza gminy, i co rnoże wpłynąć na krótkotrwałe ujemne oddziaływanie na warunki mieszkaniowe
w ww. siedlisku zgłaszającej zarzut, a to może być przedmiotem ewentualnych roszczeń o
odszkodowanie zgodnie z przepisami art. 36 ust. 1 ww. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o
zagospodarowaniu przestrzennym, ale nie może być bezpośrednią przeszkodą w realizacji
zamierzenia, które planowano od wielu lat na przedmiotowym terenie;
zaprojektowana lokalizacja drogi dojazdowej do stadionu była poprzedzona dogfębną analizą i
dowiodła, że wybrane rozwiązanie jest optymalne zarówno pod względem minimalizacji
oddziaływania na środowisko, jak i prawidłowości obsługi komunikacyjnej, w tym zapewnienia
odpowiedniej liczby miejsc do parkowania pojazdów uczestników imprez sportowo-rekreacyjnych
przewidywanych na projektowanym stadionie;
zakres zmian w środowisku w wyniku realizacji przedmiotowego planu zawrze się w granicach
obowiązujących norm środowiskowych, co wykazano w prognozie oddziaływania na środowisko
do projektu przedmiotowego planu;
planowana budowa stadionu będącego przedmiotem ustaleń planu wynika z potrzeb miejscowej
ludności - sporządzenie planu nastąpiło z własnej inicjatywy samorządu, popartej przez Radę
Gminy uchwałą o przystąpieniu do jego sporządzenia, a także poprzez brak wniosków
zawierających sprzeciw wobec lokalizacji planowanego przedsięwzięcia na etapie publicznego
obwieszczenia o przystąpieniu do sporządzenia przedmiotowego planu;
część zarzutu - “poszerzenie drogi dojazdowej po stronie lewej i prawej" nie znajduje
potwierdzenia w projekcie planu - planowane jest poszerzenie istniejącej ulicy wyłącznie po
przeciwnej stronie w stosunku do siedliska zgłaszającej zarzut. 3. W uzasadnieniu prawnym odrzucenia zarzutów, o którym mowa w ust. 1, przyjmuje się:

Gmina uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego działa w ramach tzw.
władztwa planistycznego, które pozwala na tworzenie prawa miejscowego; tworząc przedmiotowy
akt prawa miejscowego podejmuje się działania w celu ustalenia skutków jego oddziaływania,
które są wyznaczone przepisami ustaw i rozporządzeń; w szczególności Grnina sporządzając
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego bada zarówno rzeczywiste skutki
oddziaływania planu, w tym na środowisko, jak i prawne, w tym ewentualne naruszenie praw
osób trzecich i ograniczenie praw podmiotowych właścicieli nieruchomości; celem wprowadzania
przedmiotowego prawa jest wprowadzanie ładu i porządku w planowanym rozwoju gminy;
uchwalając miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego Gmina realizuje politykę
przestrzenną, której wstępne założenia określono w Studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego; już sama instytucja planu narusza i ogranicza prawa
właścicieli nieruchomości objętych planem chociażby w ten sposób, że właściciele nie mogą
prowadzić na nich dowolnych inwestycji;
dokonane uzgodnienia oraz opinie do przedmiotowego planu uzyskane w procesie sporządzenia
planu zgodnie z ww. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym,
zamieszczone w dokumentacji planu; oraz 2} brak jednoznacznych przesłanek do stwierdzenia, że w wyniku uchwalenia przedmiotowego planu, mogłyby zostać naruszone prawa posiadane przez wnoszącą zarzut - właścicielkę sąsiednich działek, które nie mogłyby być poszanowane w dostateczny sposób zgodnie z art 36 ust. 1 ww. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 2. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Świekatowa. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
§ 4. Na przedmiotową uchwałę służy skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego Oddział Zamiejscowy w Bydgoszczy.
Przewodniczący Rady

Lech Ciechanowski
 
 
Opracowanie projektu uchwały:
Pracownia Architektoniczna “ARUS" Sp. z o.o. w Bydgoszczy Główny projektant: mgr inż. arch. Jan Wojciech Skowroński Bydgoszcz, dnia 14.03.2003 r.

Uchwała nr VII/33/03 (642kB) word

metryczka


Opublikował: karol sznajdrowski (11 listopada 2004, 21:52:09)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1817